Ekonomi

Kanada’nın Mart ayı perakende satışları otomotiv sektörü sayesinde beklentileri aştı

Investing.com — Kanada’nın perakende satışları Mart ayında %0,8 artarak 69,8 milyar dolara yükseldi. Bu rakam, ekonomistlerin %0,7’lik beklentisini hafif aştı. Kanada İstatistik Kurumu Cuma günü bu verileri açıkladı. Bu toparlanma büyük ölçüde motorlu taşıt ve parça satıcılarının üç ayın en güçlü artışını kaydetmesiyle gerçekleşti.

Hacim olarak perakende satışlar %0,9 arttı. Bu durum ekonomik belirsizliğe rağmen temel talep gücüne işaret ediyor. Benzin ve otomobil satışları hariç tutulduğunda çekirdek perakende satışlar %0,2 yükseldi. Bu artışta inşaat malzemeleri ve giyim perakendecileri etkili oldu.

Motorlu taşıt ve parça satıcıları %4,8’lik güçlü bir artış kaydetti. Yeni otomobil satıcılarının satışları Mart ayında %5,2 yükseldi. Bu toparlanma, 2025’in ilk çeyreğinde toplam perakende satışlarının %1,2 artmasına katkıda bulundu. Bu, art arda dördüncü çeyrek artışı oldu.

CIBC (TSX:CM)’den Andrew Grantham şöyle yanıt verdi: “Genel olarak, tüketici harcamalarındaki büyüme geçen yılın ikinci yarısına göre yavaşlamış görünüyor, ancak henüz endişe verici bir durum yok.”

Benzin istasyonları ve yakıt satıcılarındaki satışlar Mart ayında %6,5 düştü. Bu düşüş, beş aylık artış serisini sonlandırdı. Yakıt satışlarındaki düşüş, ham petrol fiyatlarındaki düşüşü ve tarife belirsizliği ile küresel büyümenin yavaşladığına dair işaretler nedeniyle zayıflayan talep beklentilerini takip etti.

Kanada’nın sekiz eyaletinde Mart ayında artış kaydedildi. Quebec’te satışlar genel olarak %1,6, Montreal’de ise %3,1 arttı. Ontario’da %0,6’lık bir artış kaydedilirken, Toronto’daki perakende satışlar %1,0 düştü. Bu durum, tüketici faaliyetindeki bölgesel farklılıkları vurguladı.

Temel kategoriler arasında, inşaat malzemeleri ve giyim perakendecilerinin satışları %2,6 artarken, elektronik ve ev eşyaları %2,1 yükseldi. Bununla birlikte, genel ticaret perakendecileri %2,7’lik bir düşüş kaydetti. Bu durum genel çekirdek büyümeyi yumuşattı.

Çevrimiçi perakende satışlar aylık bazda %2,1 düşerek 4,2 milyar dolara geriledi. Bu rakam, toplam perakende ticaretinin %6,0’ını oluşturdu. Şubat ayında bu oran %6,2 idi. İleriye bakıldığında, Kanada İstatistik Kurumu’nun öncü tahmini, perakende satışların Nisan ayında %0,5 arttığını gösteriyor. Ancak bu ön rakam revizyona tabi olabilir.

Grantham, Nisan ayı için %0,5’lik tahminin beklenenden “biraz daha sağlam” olduğunu belirterek bunu olumlu karşıladı.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu