Ekonomi

Kültürel mirasımız ‘Lale’ şimdi daha güçlü

İstanbul Lale Vakfı, lalenin yaygınlaştırılması, lale çeşitlerinin araştırılıp çoğaltılması, ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtılması, bilinirliğin artırılması ve üretiminin geliştirilmesi amacıyla 2016 yılında kurulmuştur.

İstanbul’a renk katan çalışmalarına her yıl bir yenisini ekleyen vakıf, ‘Türk Lalesi’ni uluslararası düzeyde tanıtmak amacıyla İstanbul Seyahat Acenteleri Tanıtma ve Geliştirme Derneği ile bir araya geldi. Emirgan’da bulunan İstanbul Lale Vakfı’nda düzenlenen programda, İstanbul Lale Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Salih Arslan ile İSATAG Yönetim Kurulu Başkanı Aylin Özsavaş özel bir protokole imza attı.

İstanbul Lale Vakfı Yürütme Kurulu Başkanı Salih Arslan ise yaptığı konuşmada, “Vakfımız lalenin ülkemizde ve dünyada bilinirliğini artırmak, İstanbul lalesi gibi artık büyüyüp yayılmadığını anlatmak için kuruldu. topraklarımızdan dünyaya İSATAG Derneği ile birlikte geliştireceğimiz projeler de bu amaca hizmet edecek. Seyahat acentaları aracılığıyla vakfımıza gelecek turistlere de lalenin Türk motifi olduğunu anlatacağız” dedi.

İSATAG Yönetim Kurulu Başkanı Aylin Özsavaş, İstanbul’un ve Türkiye’nin simgesi olan lalenin tanıtımına katkı sağlamak amacıyla seyahat acentalarının en önemli çalışmalarından birinin tanıtım ve pazarlamasında iş birliği yaptıklarını belirtti.

Birçoğunun bilmediği ve destinasyonunda olmayan lalenin tanıtımı için seyahat acentelerinin iş birliği yaptığını sözlerine ekledi. Yerelde devam eden Lale Festivali’ni uluslararası platforma taşımayı amaçladıklarından bahsederek, birçok iddiada birlikte çalışacaklarını söyledi.

“Lale çok önemli bir sembol”

Özsavaş, protokolün imzalanmasıyla birlikte bundan sonra yapılacak projelerin başlamasının sağlandığını belirterek sözlerine devam ederek, “İstanbul Lale Bienali neden olmasın?” “Bu yönde elimizden gelenin en iyisini yapmak istiyoruz. Onlar da bize inanıyor ve birlikte güzel şeyler yapmayı planlıyoruz.” Açıklamasında bulundu. İlk çalışmaların sonuçlarını gelecek yıldan itibaren hayata geçirmeyi planladıklarını da vurguladılar.

“Sonuç olarak, uluslararası düzeyde zaten var olan bir festival acentesinin var olan deneyimini analiz ediyoruz ve nerelere dokunarak istediğimiz düzeye getirebiliriz. Sonuçta lale çok önemli bir sembol. Ancak dünya çapında böylesine önemli bir sembolün farkındalığı Hollanda’ya odaklanmıştır.

Umarım İstanbul ile birlikte özellikle uluslararası düzeyde gündeme gelir.” İstanbul Seyahat Acenteleri Tanıtma ve Geliştirme Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Özsavaş, amaçlarının İstanbul markasını bir üst seviyeye taşımak ve bilinirliğini artırmak olduğunu belirtti. Lalenin İstanbul’un ve Türkiye’nin seçkin simgesi olduğunun altını çizen Özsavaş, “Bunu yaparken İstanbul’u ve Türkiye’yi lalesiz düşünmek mümkün değil. Bugün böyle bir iş birliğine adım attığımız için çok mutluyuz.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu