McDonald’s 4. çeyrek geliri beklentileri aştı
McDonald’s Salı günü, daha fazla ABD’li müşterinin restoranlarını ziyaret ettiğini bildirdi ve bu artış, fast-food devinin dördüncü çeyrek kar ve gelir varsayımlarını destekledi.
Şirket, ülkede artan trafiğin farkına vardığı ve düşüş eğilimini tersine çevirdiği üst üste ikinci çeyrek oldu.
Şirket dördüncü çeyrek net gelirini 1.64 milyar $ veya hisse başına 2.18 $’dan önceki yıl 1.9 milyar $ veya hisse başına 2.59 $’a yükseltti.
Küresel benzer mağaza satışları, ABD ve en büyük Avrupa pazarlarındaki güçlü talebin desteğiyle çeyrekte yüzde 12,6 arttı.
Amerika Birleşik Devletleri dışında da şirket, beklenenden daha güçlü bir büyüme kaydetti. Birleşik Krallık, Almanya ve Fransa’daki güçlü performansla desteklenen aynı mağaza satışlarında %12,6’lık bir artış bildirildi.
Aynı mağaza satışları, Japonya ve Brezilya’nın etkisiyle yüzde 16,5 arttı. Bununla birlikte, Çin’deki satışlar, hükümetin Covid üzerindeki kısıtlamaları nedeniyle hayal kırıklığı yaratıyor.
2023’e bakıldığında, McDonald’s 1.900 yeni restoran açacağını tahmin ediyor. Bunlardan 400’den fazlası ABD’de ve uluslararası olarak işletilen pazarlarda olacak.
Şirket, Ocak ayının başlarında, daha geniş bir strateji değişikliğinin bir parçası olarak yeni restoran gelişimini hızlandıracağını söyledi.
Şirket, bu yıl sermaye harcamaları için 2,2 ila 2,4 milyar dolar kullanmayı planlıyor. Bu fonların yaklaşık yarısı, ABD’de ve uluslararası olarak işletilen pazarlarında yeni restoran geliştirme için ayrılacak.